Mot guldmedaljen



När jag kom hem alldeles nyss, efter en mysig middag med jobbarkompisar, såg jag en inbjudan till terrängloppet "Spring Cross" i brevlådan. Jag har faktiskt redan anmält mig till det loppet och det kan jag rekommendera er andra att göra också, speciellt om ni vill ha en liten utmaning...

Spring Cross är ett terränglopp som går av stapeln på norra djurgården med utgångspunkt vid Stockholms universitet. Man kan välja distanserna 6 samt 12 kilometer och det roligaste är att man får en guldmedalj om man som tjej springer 12 km under 70 minuter. Så det är definitivt något jag tänker satsa på att klara av. Det är faktiskt en av de delar jag tycker bäst om med löpning, att man lätt kan sätta upp mål och nya utmaningar hela tiden. Om man har klarat av att springa en viss strecka på en viss tid är det bara att försöka springa längre eller snabbare på samma strecka. Just nu satsar jag på längre. Jag har tidigare sprungit 1 mil som längst och i september är det marathon som gäller. Så det är bara att steg för steg springa längre.

Så testa och anmäl er. För ett år sedan vid den här tiden hade jag aldrig sprungit ett lopp i hela mitt liv och jag hade nästan sprungit en mil en gång (för längesedan när jag gjorde lumpen) och nu har jag sprungit 3 lopp samt ett triathlon på mindre än ett år och jag är fast. Oj vad kul det är :) Så testa och ni kanske fastnar.

Här kan ni gå in och anmäla er:
Spring Cross

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0