Helt slut efter militärträning

Oj oj oj vilken upplevelse jag var med om igår. Jag gick på Nordic Military Trainings pass i Tantolunden. Det hela började med att vi joggade i ett led och såklart med nybörjaren Mikaela längst fram. Att få jogga längst fram gjorde ju att jag tog i mer än vad jag hade gjort annars. Sedan varvades jättetuffa styrkeövningar med en rejäl dos löpning. Alla övningar gjordes såklart på den iskalla marken med ömma armbågar och knän som följd. Vid vissa tillfällen fick vi stå i plankan medans instruktören gjorde 100 armhävningar, stenhårt med andra ord.

Den jobbigaste delen av passet (som var 75 minuter långt) var när vi fick springa upp för en väldigt brant och snöig backe för att sedan göra 10 chins och sedan 10 "lyfta en träpåle över huvudet"  tre gånger på raken.  Sedan när detta var klart fick jag ta täten igen och springa upp för en ännu längre backe, vid detta laget var jag så trött att jag inte trodde att jag skulle klara ett steg till. Men då kom de andra deltagarna upp bakom mig och föste mig framåt samtidigt som de peppade mig att köra på och det gjorde jag såklart! Jag har nog aldrig tagit ut mig lika mycket på ett träningspass förut och jag tror inte att det ens går att jämföra träningspass som jag varit med på innan.

När jag kom hem var jag frussen och öm överallt och idag hade jag en otrolig träningsverk. Så träningen gav väldigt mycket. Jag tror att det kan vara jättebra för motivationen att träna i grupp och framförallt i en lite mindre grupp som denna. Ledaren var en gammal militär som använde uttryck som "ställ upp" "armlängds avstånd" och annat som jag känner igen sedan lumpen så det var också kul.

Jag blev helt frälst av denna träningsform och det kommer nog sluta med att jag anmäler mig till NMT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0